22 oktober 2010

Snö och grejer

Som egen företagare gäller det ju att vara pigg, alert och hela tiden på tå. När jag som vanligt gick upp halv fyra i morse för min sedvanliga morgonpromenad låg snön tätt på taken. De enda som var vakna var i vanlig ordning bagaren, tidningsbuden samt han som brukar sova under bron vid Röda Kvarn. Jag tog den här bilden ner över Viskan mot Caroli-kyrkan innan jag tog mina stavar och traskade vidare.

Nä nu ljög jag. Jag hade egentligen tänkt att skriva ett inlägg angående hur härligt det är med snö, att Adam åkte pulka till jobbet och hade snor runt hela munnen när han kom hit imorse och att man nu får ta på sig vinterjackan och raggsockarna men all snö smälte ungefär samtidigt som jag började skriva det här inlägget. Så istället konstaterar jag att vintern inte är kommen riktigt än och att man därför inte behöver känna panik över vinterdäck som ska bytas, att försvarets hudsalva tar slut och så vidare. Däremot vill jag tipsa om att om du inte är helt hundra på vad du ska ha på dig när det kallnar så avslutar Modefabriken nästa vecka på Grand med en modevisning. Biljetter finns att hämta på Modefabriken, Vivåga eller Make Up Store. Vi syns i veckan!

Inga kommentarer: