25 maj 2011

Satan i gatan

Det är inte bara namnet på en av de bästa skivorna som släppts detta årtionde, det är dessutom en låt på ovan nämnda skiva. I sommar kan du se kvinnan bakom skivan framföra denna samt andra trallvänliga melodier på Stora Torget i Borås, för den 14/7 kommer Veronica Maggio till byn. Det var ju egentligen inte alls detta jag tänkte berätta när jag skrev rubriken, utan det var vad som for genom mitt huvud när jag tittade ut och såg en tsunami alternativt vanligt regn ösa ner över staden. Tur då att jag är kittad i en riktig regnjacka, ni vet en sån man hatade när man gick på dagis men som man nu, så här 20 år senare, inser var ganska bra ändå. När du tagit ditt förnuft till fånga och insett att man kan förena design och funktion så finns den perfekta hybriden här på Modefabriken.

Inga kommentarer: