21 mars 2010

Båstadveckan.

Nästa vecka ska vi ta av oss snickarbyxorna, sätta oss i bilen, för att sedan ta på oss dom igen när vi har anlänt till vår lilla sladdis i Båstad. Vi kommer att bygga och ha lite möten med olika leverantörer osv, och sen så är det dom där anställningsintervjuerna. Vi har fått ett femtiotal ansökningar från alla möjliga typer av människor, och jag börjar redan nu fundera på vilken roll jag ska gå in i. Ska jag vara den hårda, helt osympatiska alfahanen. Eller kanske den snälla, förstående som ser lite mellan fingrarna när butiken öppnar en 45 minuter försent den 12 Juli efter en helt galen natt på Pepes? Eller så kanske jag bara är mig själv, personalen kommer ändå alltid tala med Tobbe i första hand i vilket fall som helst, för att han är längre och äldre.. Det är alltid så! Jag framstår som en liten Hobit när jag går brevid honom även fast jag är en ganska lång kille, jag får stå och ropa nere vid hans anklar - " Hallå här är jag kolla på mig, jag kan också prata"
Jag tappade tråden totalt..
Nu går jag och lägger mig.

/A

Inga kommentarer: