4 mars 2010

Fikapaus..

Det råder en lång tystnad efter ett par timmars jobb på olika håll i fabriken, nästan en liten pinsam tystnad.. Man orkar inte prata, man vill inte prata, man har ingenting alls att säga till varandra.. Adam bestämmer sig för att bryta isen och säger:

Adam - Tobbe?
Tobbe - Ja?
A - Vilken är din favorit chocklad?
T - Hmm.. varför frågar du det?
A - Ne, jag undrar bara, det skulle va gott med nåt till kaffet..
T - Jo.. Jag gillar dom där Plopp ganska mycket..
A - Aha okej, jag trodde nämligen att det var Tobbe-lerone!

Fabriken fylls nu med apgarv, han lyckades, pinsamheten är borta och tystnaden är bruten.

Tobbe kontrar

T - Men vilken är din favorit chocklad då?
A - Jag gillar också Plopp faktiskt..
T - Aha okej, jag trodde det var A-daim!

Fabriken fylls nu åter igen utav tystnad, denna pinsamma tystnad där allting började, och nu är fika rasten slut.

Tråkigt att det skulle sluta såhär.

/A

Inga kommentarer: