19 juni 2010

Min Dj bänk.

Har ni någon gång, funderat på att bygga ett bord till era skivspelare, och känner att det är så tråkigt att köpa massproduktion, och funderar på att bygga ett själv? I så fall kommer det här en bruksanvisning på mitt Dj bord som jag så lätt byggde igår.


Först behöver du en plywoodskiva, som du sågar till i måtten 100 x 60 cm
Som du sedan förstärker med en regel, genom lim och skruv
Sen så sågar du till en ram utav samma form av reglar 2 x 100cm + 2 x 55 cm
Sen ställer du upp skivan på ben eller bockar. Jag har valt bockar som finns att köpa på vilken möbelaffär som helst, Ikea. tex.
Du behöver ställa datorn någonstans, då tar du spillvirke från plywoodskivan och reglarna.
Nu limmar och skruvar du fast "datorbordet" under plywoodskivan, utrymmet mellan regeln och skivan är till för att dölja alla kablar när datorn ligger över.
Slutresultat! Sen kan man slänga på lite färg om man vill, personligen känner jag just nu att det är grymt med ren furu.

Hoppas att ni får en kärleksfull dag, enligt horoskopet står Venus mitt ovanför oss kl 15.30, samma tid som bröllopet äger rum och sänder ut kärlek till hela landet. Sorry Madde, jag kommer inte, jag måste jobba, vi syns i Båstad istället!
Over and out /Adam

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har hört att det är sids skivspelare!!!!