9 juni 2010

Mitt möte med prinsessan Madeleine.

Jag har lyst med min frånvaro på bloggen den senaste tiden, mycket beroende på att vi just nu som ni vet, håller på att bygga upp yttligare en butik i Båstad. Det ska bli självklart bli ändring på detta.

Apropå Båstad, jag har för en tid sedan jobbat i en butik i Båstad en sommar och butiken jag jobbade i var i faktiskt i samma lokal som vi nu tagit över. Igår när jag var nere och renoverade i butiken så väcks det självklart många fina minnen, framför allt ett.. Det var en vanlig dag, precis som alla andra då jag stod i butiken, och det kommer in en tjej, som jag tycker mig känner igen, så jag säger - "Nämen hallå! Roligt att se dig" då hon svarar, med något kort - "Hej". Efter en stund känner jag att jag måste bryta isen lite och frågar lite checkt, -"Hur är läget med dig då?" Hon tittar lite konstigt och svarar att hon mår bra, men efter en stund uppstår det en någon form utav pinsam tystnad, då jag kommer till ett läger då jag känner att det är lika bra att prata på, skadan är redan skedd och det kan knappast bli värre. Så jag börjar prata på om väder och vind, som Båstad som sommarort, badtemperaturer etc. Vi kom till ett läge, då jag inte har någonting alls i överhuvudtaget mer att säga, samtidigt som hon inte ställer mig en enda fråga, utan bara står och känner sig almänt obekväm. En minut senare är hon borta, hon gick både utan att säga hej då och att handla något. Först efter att hon hade gått sin väg kom jag på vem det var jag hade pratat med, det var Madde, vår prinsessa!!
Jag kan än idag inte fatta hur jag kunde skrämma bort henne, och jag visste från den stunden att hon aldrig någonsin skulle komma tillbaka och då spelar det ingen roll att Nadal var inne samma sommar och köpte nya sockar.. Jag hoppas att jag får en ny chans i sommar, hon kanske märker att det är en ny butik som ligger där nu, en butik med en stor dalahäst som logga och då kommer hon att kanske tänka att det förhopningsvis kommer att vara ny personal där också.. Men ack så fel hon kommer att ha och ack hur förbredd jag är den här gången, jag kommer att få henne att glömma allt gammalt groll och ge henne någonting nytt, någonting som Jonas aldrig gjorde!
Vi har en härlig sommar till mötes. Mindre än en vecka kvar nu och jag är redo.

/A

Inga kommentarer: