14 juni 2010

Vår sista resa till Båstad

Det började väldigt bra. Klockan är fyra, det är Lördag och vi har precis stängt för dagen, och vi ska åka ner med dom sista grejjerna till vår butik i Båstad. Resan ner till Varberg går jätte bra, vi har precis fått reda på att det väntas grill och drinkar i Torekov på kvällen. Men så stannar vi och tankar, och jag går in på Statoil och börjar läsa löpsedlarna om att Madeleine är tillbaka i Sverige, då Tobbe knackar mig på axeln och frågar - " Jo Adam, jag tänkte bara kolla lite med dig, vad för bränsle du brukar tanka?" Där kom den, han har precis fyllt upp bilen med bensin.. Jag trodde vid den punkten att det aldrig skulle bli detsamma igen, redan inne på macken började jag se mig om efter en ny partner och jag sa till mig själv att jag aldrig någonsin skulle förlåta honom.. Efter en liten tur med en bärgare som tog oss till en verkstad som hade jour någonstans som kan kallas världens ände och fyra timmar senare var vi på vägen igen. Drinkarna var avslagna och Tobbe har skulder för livet, men det gör ingenting! Vi öppnade vår andra butik idag, och allt känns väldigt bra igen, det gör ingenting Tobban, det är sånt som händer, men kom nu ihåg att Diesel bara inte bara är ett jäkligt grymt klädmärke, som vi får in i Augusti utan även ett bränsle! /A


Inga kommentarer: