11 november 2010

Början på nåt nytt

Han den där "Yeah yeah wow wow"-Martin gjorde för några år sedan en låt som hette typ "Jag vill inte motionera". Den skulle kunna handla om mig.
Folk som springer pratar alltid om vilken frihet det är att vara ute och jogga för sig själv. Jag har i alla tider hånskrattat åt dom och känt att det inte är så härligt att skutta runt i tajts och att detta också är anledningen till att jag inte motionerat sen jag gick i sexan. Tänk vad fel jag hade. Efter stängning idag knallade jag hem och klev i löpardojorna, tog på mig något som kan liknas vid en friluftsoutfit och tog på mig hörlurarna för att sedan kliva ut genom dörren med en suck. Jag hann ungefär 50 meter innan jag märkte att jag sprang där för mig själv och log som ett fån. Jag uppskattade friheten och kände att; det här, det ska jag göra varje dag. Det dröjde ungefär ytterligare 100 meter innan jag fick håll och näsblod och gick hem och duschade. Men man måste ju börja någonstans. Så nu är ni iaf varnade; om något svischar förbi er i mörkret i vinter så frukta ej. Det är bara jag. Eller Batman. Men förmodligen är det jag.

Förresten. Bakvänd keps är jävligt fashion. Oavsett vad Adam eller någon annan säger.
/T-bone

Inga kommentarer: