16 november 2010

Okej..

Vi har ordtjafs på fabriken. Tobbe säger väldigt ofta, om inte varje dag till mig såhär: - Adam!! Varför lyssnar du aldrig på vad jag säger?? Jag pratar med dig och du låtsas som ingenting!
Jag brukar svara i något i stil med, att jag inte orkar höra hans tjat, eller att jag är någon helt annanstans i tankarna..

I vilket fall som helst så fann jag en videoinspelning på min kära vän och kollega igår, när jag inte hade någonting annat vettigt för mig utan att surfa runt på intranätet..

Jag tänkte, att det är väldigt konstigt att man inte hört något om intervjun.. Och framför allt inte hört HONOM nämna någonting om den??.. Eller har han pratat om den och jag inte har lyssnat?

När jag i morse frågade honom om videon så låter det såhär:

Adam: Du jag hittade en intervju med dig igår?
Tobbe: Jasså, vadå för intervju?
A: Det var ju det jag tänkte fråga dig.. När var detta? och framför allt, vad är det du egentligen säger?

Jag visar intervjun för honom..

T: Konstigt, jag hör inte min egen röst.
A: Nej, precis inte jag heller.. Varför har du inte nämnt något om detta?
T: Hmm.. Jag minns den inte riktigt..

A: Precis där ser du, det är precis därför jag inte lyssnar på dig! För jag hör inte vad du säger när du pratar, och när jag väl hör så säger du inget värt att lyssna på..

Tobbe jag gillar dig! Du är bra, väldigt bra. Men ibland orkar jag bara inte..





MODS möter Tobias från Modefabriken from MODS Magazine on Vimeo.

Inga kommentarer: