16 november 2010

Mustaschkampen och andra roligheter

Hej bloggen,
idag har det hänt mycket tokigheter i butiken. Vi börjar nog med samtalet som utspelades när Adam och jag stod och skulle beställa hem mer mössor från en leverantör.

- Jag tycker den blå är fin.
- Ja men vi borde köpa den som heter top bäejni. tyckte Adam.
- Förlåt, vilken då? undrade jag.
- Den! Top bäejni!
- Menar du "top beanie"?
- Ja men beanie-bäejni, det är väl samma sak?
- A fast det är det ju inte. Du säger ju inte swäejter, du säger sweater.
- Amen hahaha fan vad ni är roliga.

Hysteriskt kul bloggen.

Det blev t.o.m. ännu kuligare.
Jag synade noga Adams överläpp vid ett tillfälle då det såg ut som att han hade någon form av damm eller smuts på den.
- Vad har du gjort med din läpp Adam?
- Jag har mustasch nu.
- Nej det har du inte. Det där kommer ju försvinna om du tvättar dig.
- Nej, det är en mustasch. Det är jobbigt, för jag är inte van att ha det så det fastnar kaffe och mat i den hela tiden.
- Mmm, men det är ju ingen mustasch.
- Jo.
Kom in och titta på Adams läpp själv och bedöm om det är en mustasch eller något som försvinner i duschen.

Inga kommentarer: