24 september 2010

Var är Adam?

Precis efter öppning idag kom Adam fram till mig och sa:
- Tobbe, jag måste springa ett ärende men jag är tillbaka strax.
- Ok, sa jag och fortsatte packa upp varor.

En och en halv timme senare hade Adam fortfarande inte kommit tillbaka och när jag ringde honom så svarade han inte. Efter ett tag svarade han äntligen och sa att han är på g.
Ytterligare fem minuter senare kommer Adam in med andan i halsen och alldeles svettig.
- Var har du varit? frågade jag.
- Alltså, jag var köpte presentsnören och sånt och så var det sån kö...
- Så du köade i en och en halv timme istället för att gå någon annanstans?
- Jaaaaa, alltså... Mmmm, eller..

Här bestämde jag mig för att istället gå och växla eftersom att Adam inte sa något vettigt ändå. På väg tillbaka till butiken förstod jag varför Adam hade "köat i en och en halv timme för presentsnören".


Idag och imorrn är det höstmarknad, himla härligt! Dessutom har lönen kommit, high five! Vi ses i helgen

Inga kommentarer: